dinsdag 29 september 2015

Maakte Halsoverkop


Al menig Halsoverkopstofjeheb ik in mijn kast liggen. Geweldige stofjes, beetje retro, ik hou er van. Tot grote schaamte blijven de meeste er tot nu toe ook in liggen. Niet omdat ik ze niet mooi vind, maar gewoon puur omdat ik teveel stofjes koop en op de een of andere manier steeds een andere pak als ik aan een nieuw project begin. *oeps*

Oei, zonnetje..verkeerde plek
Toen ik deze op hun facebookpagina voorbij zag komen, was het meteen weer raak. De stierenstofjes trekken mij toch aan (maar ze zijn toch ook gewoon tof?) Vorig jaar maakte ik er al één voor mezelf en afgelopen zomer was de dochter aan de beurt. In de kast liggen er nog en ook deze variant bestelde ik direct. 


De oudste dochter was 'aan de beurt' voor een MiMaMelleke en tot mn eigen grote verbazing pakte ik dit stofje er nu al bij! In gedachte was het al een jurkje en dat zou het blijven. Helaas nog altijd een gebrek aan een patroon van mooi zittend tricotjurkje (bestaan ze uberhaupt?), dus ik ging maar weer zelf aan het tekenen. Pakte een nieuw mooizittend winterjurkje en ging aan de arbeit.



De overlockaankoop is een zegen geweest, want wat werkt het heerlijk (snel) en daar hou ik van. Vandaag zoomde ik alles nog even om en maakte een halsboordje. Inmiddels erg benieuwd of het ging staan, want ik vond, eerlijk gezegd, het geheel uiteindelijk een beetje pyjama doen aanzien. Toen ze hem aandeed was het ook even; hmmm...maar als we er iets overheen doen, SUPER!!
  
Ook leuk met groen!

Patroon: zelfgetekend
Stof: Halsoverkop

2 opmerkingen:

  1. Geweldige outfit! Zeker geen pyjama! Mij overvalt het 'help-het-wordt-een-pyjama!!!!' ook nog wel eens tijdens het maken. Meestal valt het mee. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Een nieuw heel leuk tricotpatroon is "Lili gaat naar het strand" van de schatkamer: http://piepow.blogspot.be/2015/09/lilith-gaat-naar-het-strand.html

    BeantwoordenVerwijderen