maandag 6 januari 2014

Feestdagentrui...

Weer was daar ineens nóg een fotoprint-tricot bij Klijntje. Het ene stofje is nog niet verwerkt, of ik ´moet´ gewoon de volgende bestellen. Deze keer werd ik zelfs al gewaarschuwd door haarzelf, hoe luxe kan het zijn. Ik stelde mijn bestelling meteen even een klein momentje uit om te wachten tot ze online waren.

Het stofje bevat deze keer een prachtige print van pooldieren, echt chique! Ik zag daar meteen van alles in, zowel voor de meiden als voor de heer, echt deze laatste won. In combinatie met donkerblauw en grijze boorden moest dit wel een plaatje worden, perfect voor de naderende feestdagen.

Ook deze keer gebruikte ik (net als hier en hier), het patroon van de kaptrui uit 'Stof voor Durf het Zelvers. Heerlijk patroon wat eigenlijk in korte tijd wel in elkaar steekt. Ervaring leerde dat ik hem  wel wat moest verlengen, aangezien mijn ventje groter was dan het patroon. De mouwen, breedte en kap nog perfect, alleen de truien bleken steeds net te kort (ik vergat dus al eerder te verlengen).

Voor de pooldierenvariant gebruikte ik weer gewoon tricot, maar doordat het fotostofje dun is (viscose), werd ook hier het voorpand weer gevoerd. De boorden maakte ik eveneens van tricot.

Prachtige combinatie, vind ik, dat donkerblauw met grijs, doch dat leek me op voorhand. En inderdaad.

Super en zoonlief was wederom zeer content!


  
Tsja, vraag hem stoer te kijken...
 
 
Geen idee wat hij met deze pose bedoelde :)
 

Gek doen moet op zijn tijd he?!

  
Patroon: Kaptrui uit Stof voor Durf het Zelvers
Stof komt van bij Klijntje
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten