donderdag 28 november 2013

Beautiful birds...

Dat mama inmiddels verslingerd was geraakt aan de fotoprintstof, mocht wel duidelijk zijn. Afgelopen weken maakte ik al twee keer eerder, namelijk hier en hier, een creatie met zo´n stofje.
Prachtig gewoon, die fotostof!

Deze keer waren de vogeltjes aan de beurt en al tijdens de vorige projecten, had ik precies voor ogen hoe deze moest worden. Vanwege de vele fleurige kleurtjes, afstekend op het zwart, leek een combinatie met paars me prachtig! Eindelijk, na afronding van voorgaande stukken, kon ik aan de gang. Ik kon haast niet wachten.

Als patroon tekende ik, puur voor de verhoudingen, een mooi ruimpassend jurkje over op patroonpapier. Een compleet ander model (deze had namelijk een soort tailleboord met aantrekkoordje), maar het ging me, zoals ik al zei, enkel om de maten en verhoudingen.

Ik gebruikte het patroon ook al bij het hertjesjurkje, maar daar vond ik het ietwat strak vallen. Bij het knippen van de stof, knipte ik dus een iets grotere naadwaarde. In ons ogen zit ie nu perfect en kunnen we voorlopig vooruit met het patroon!








Bij het knippen werd ik nog verliefder op de stof als dat ik al was..










Het in elkaar kostte met name bij voor en achterpand wat langer de tijd, aangezien de vogeltjes van viscose tricot zijn, en dit aan de erg dunne kant is. Ik voerde hem dan ook met zwarte tricot. Om dit op elkaar te krijgen is even een werkje, aangezien het natuurlijk wel strak/glad op elkaar moet komen. Daarna ging het, zoals altijd, vanzelf en gisteravond ronde ik het jurkje dan ook helemaal af.

Zeer content met het eindresultaat kon ik niet wachten tot dochterlief hem aandeed. Nou mama had geluk, want ze wilde hem vanmorgen direct aan naar school. Goedgekeurd dus??

Vanmorgen nog te donker voor foto's, hebben we die toch tussen de middag even snel geschoten en oordeel mee over het eindresultaat. Wij zijn erg content :)



Stof vogeltjes komt van: Klijntje
Paarse tricot komt van: Herberttextiel 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten