donderdag 26 mei 2016

En nog maar weer een keertje...

Een keertje of twee zelf.s Twee zomerse setjes voor mijn madammekes. 



Voor de jongste maakte ik van de week weer eens iets uit katoen. Dit was alweer even terug, aangezien tricot toch echt de voorkeur krijgt bij mij. Tot ik van de week nog een uurtje overhad en toch nog even zin om te naaien. Een eenvoudig projectje, kan haast maar één ding zijn; een rimpelrokje. Ik speurde mijn (te volle *oeps*) kast door en mijn oog viel op dit schattige stofje wat ik vorig jaar eens bestelde. 


De inspiratie haalde ik bij haar wat stofje betreft, al is het niet helemaal hetzelfde natuurlijk. De combinatie met de rood/witte streepjes, super! Hier geen boordstof, maar vanzelfsprekend (ik ben dol op strepen) wel in tricotvariant in de kast.



Vanmorgen maakte ik er een gloriatop (alweer? Ja alweer!!) boven en voila, weer iets voor in de kast!

Voor de oudste maakte ik begin van de week deze outfit al. Wederom een blik in mijn kast vanwege de aanwezige naaizin en mijn oog viel er op. Ik zag er spontaan een gloriatop (alweer? Ja alweer!!) in. Lekker een keertje op de retrotour! 



Tijdens de naaiklus werkt mijn hoofd altijd op volle toeren en deze keer ging het niet naar een heel ander project, maar naar iets matchends. Bedacht me dat er nog een bijpassende effen tricot in de buurt moest liggen en niks leukers dan het meteen compleet maken. Het super patroon van de Pippapants van Emma en Mona (die al eerder voorbij kwam) zat haar vorige keer als gegoten, dus de keuze was niet moeilijk.



Dochter blij, mama blij! 


En vandaag dan eindelijk weer es prettige temperaturen en zon, dus meteen even foto's schieten.
Op teenslippers lopen moet mevrouw wel nog even aan wennen ;)



8 opmerkingen:

  1. Wow jij gaat echt als een speer voor de zomergarderobe! Zou ik ook moeten doen voledige outfits maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja heerlijke flow zit ik in, hihi. Voorheen altijd enkel plannen en stof, nu ook uitvoering. Complete outfits deed ik eerst ook nooit, maar met die eenvoudige patroontjes juist super leuk :D

      Verwijderen
  2. Heel tof! Nu maar hopen dat die temperatuur een beetje stijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent goed bezig zeg!!! Opnieuw erg leuk allemaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Had het al bewonderd op instagram.. Schoon, perfect vr de zomer

    BeantwoordenVerwijderen