woensdag 19 februari 2014

Nieuwe top...euh...jurkje...

Een tijdje terug ontdekte ik de stofjes van Halsoverkop. Heerlijk retro, daar hou ik wel van! Uiteraard kon ik mij ook weer niet inhouden en ik bestelde direct meerdere stofjes die ik super snel in huis had, top! Ik had ook direct de projectjes in gedachte, dus zomaar bestellen was het dan weer niet.

Het leuke zebrastofje bestelde ik voor de oudste dochter, zij wilde er een jurkje mee. Zelf twijfelde ik, omdat het bruin/creme was en normaal gezien ben ik niet zo van bruintinten. Toch wilde ik haar ook zelf eens laten kiezen, dus besteld! Hij is gaaf hoor!

Toen we wat kleding hadden gekocht van een leuk merk, waarbij ze ook wat panterprintjes hadden, besloot ik meteen aan de slag te gaan en een zebratop te maken voor op het rozige broekje. Dit broekje is uiteindelijk teruggegaan, maar de top hebben we afgemaakt. Ik gebruike het patroon van het halterjurkje die ik hier en hier maakte, alleen de lengte werd uiteraard aangepast. Helaas bleek hij alleen wel wat krapjes voor dochterlief, tijdens de eerste pas-sessie, dus of het een succes zou worden was de vraag.

Echter ineens kreeg ik een ingeving. We hebben natuurlijk ook nog een kleine muis hier rondlopen, die nog iets smaller en korter is. Een topje zou het dan niet worden, maar een halterjurkje zou natuurlijk super zijn!

Dus, ik maakte korte 'touwtjes' aan het topje en zoomde hem onder om. Zo was hij evengoed de lengte voor de top, maar ook voor het jurkje.

Klaar, dus passen maar. Beide dames mochten hem showen en n.a.v. de fotos denk ik dat hij toch in de kast van de jongste gaat belanden! Het topje maak ik wel in een wat bredere variant van de stof die ik nog heb liggen (of toch ook een halterjurkje, hij is wel erg leuk).



Stofje van bij Halsoverkop
Patroon is zelf getekend

1 opmerking:

  1. Wat een schattig tuniekje! Erg leuk met een wat langer vest en een skinny 😉

    Leuk hoor. Altijd handig als je er meer hebt... Hihi

    BeantwoordenVerwijderen