maandag 10 oktober 2016

Wederom op Adventure..

Dom, dom, dom was ik toen ik aan het einde van het voorjaar mijn schaar zette in deze super stof. Waarom? Ik knipte hem voor een net gekocht patroon (Adventure Tee), wat het probleem niet was, zij het niet dat het een sweater was en de echt frissere dagen hoogstwaarschijnlijk zo goed als voorbij. Gevolg; hij is nauwelijks gedragen.. *kijkt sip*. En ik was er toen nog wel zo blij mee...


Dat de kids gegroeid waren, stond buiten kijf. Ik zag ze omhoog gaan in de warme maandjes. Verrast hoefde ik dus niet te zijn, toen we deze trui laatst nog eens doorpasten om te zien of hij in de kast kon blijven liggen. Niet dus...De mouwen zijn wat strak, net als het lijfje. Hij zou wat langer mogen inmiddels, grr...


Een maat groter van het patroon werd uitgetekend en de stof die ik gebruikte nam ik laatst in Eindhoven mee bij het Stoffenspektakel. Mijn oog viel er direct op en de combinatie van de velen najaarskleurtjes sprak me aan. Die wilde ik wel in de kledingkast hebben. Een leuk detail zijn de wolfkoppen of silhouetten die her en der over de print staan. Ik appte manlief en vroeg of de zoon hem goedkeurde. 'Ja hoor', kreeg ik terug...Pfieuh, gelukkig!



Het donkerblauw als combikleur had ik er direct al bijgedacht en lag gelukkig thuis nog in de kast. Net als bij de eerste variant, maakte ik ook nu weer een colorblock op het rugpand. Een leuk detail, wat het geheel net even breekt.



Na (tot nu toe) het passerende wintergerief voor de zussen, was mn ventje blij dat er nu eindelijk iets voor hem vanonder mijn naaimachine rolde. 


Wel bleek dat hij ook in breedte wat gegroeid is, want voor een sweater vind ik hem eigenlijk te 'nauw' om zijn lijf heenzitten. Het patroon, wat ik zeker nog eens wil gebruiken, zal de volgende keer toch wat verbreed worden bij de panden. Voor nu een eerste winterse toptrui erbij op de plank!


Patroon: Adventure Tee van Little Kiwis Closet
Stof: van Knippie, gekocht op Stoffenspektakel

7 opmerkingen:

  1. dit is echt een hippe versie.
    ik zie mijn zoon zo voor mijn ogen in jouw trui

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er inderdaad een toptrui uit! ik hou van het verhoogde voorpand. Hherlijk tegen die gure herfst- (of winter) wind

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer zo mooi!! Het is idd een slim fit patroontje, ik moet er bij mijn kapoen ook opletten dat het breed genoeg is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kleuren staan hem super!! Mooie swetaer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele mooie! Die kap ziet er geweldig cozy uit, en het stofje is fantastisch! Echt heel erg leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe kom ik aan het patroon? Mooie trui

    BeantwoordenVerwijderen