woensdag 15 juni 2016

Aangeknipte mouwtjes op proef

De afkickverschijnselen begonnen langzaamaan vormen aan te nemen, maar net op tijd zette ik mij maandag eindelijk weer eens achter mijn naaimachientje! Door verjaardagen en de daarbij behorende organisatie en het mooie weer vorige week (i.t.t. de vooruitzichten voor deze week) verkoos ik buiten in de tuin toch boven mijn naaihokje.


Maar maandag was het weer zover. Al kost t na een stilstand wel meer moeite knopen door te hakken wat te gaan maken. De stapel zomerstoffen is nog aanzienlijk en de ideetjes in mijn hoofd zijn er genoeg en zie dan maar eens te kiezen.


Ineens viel daar mijn oog op de prachtige flamingostof van Eva Mouton en Bambiblauw. Gekocht voor een wat wijder model shirt met aangeknipte mouwtjes voor de oudste dochter. Laat ik die nou net niet op patroon hebben en dat is dan meteen voor mij een reden om dingen te laten liggen. Tot toen.


Ergens las ik iets over een tshirt ruim om tekenen voor een patroontje. Dus dat deed ik. De hals tekende ik iets wijder en de breedte ook iets..maar....te weinig...Bleek later, want gelukkig maakte ik hem wij eerst in een proefmodel uit antractiet effen tricot. Op zich wel leuk, maar dus te strak. Om hem toch te gebruiken pakte ik eindelijk mijn Silhouette weer eens van uit t stof en op aanvraag van haarzelf flockte in goud een flinke ananas. Toch wel erg leuk, moet ik echt vaker gaan doen! De achterkant liet ik iets langer en ronde ik af.


Daarna vertekende ik het patroon en maakte hem aanzienlijk wijder. Ook gebruikte ik het patroon van de Simpledress voor de mouwen (die ik wel inkorte, want vind ze van de jurk te groot) en hals, die lopen toch net wat beter dan mijn proefshirt.


Op hoop van zege knippen en in elkaar, wat gelukkig niet heel veel tijd kost. Ik moet er nog even aan wennen en misschien is de stof wat te dik voor het model. Ben er nog niet over uit of ik tevreden ben, maar dochterlief is het wel. Hij had iets korter gemogen, want broekje verdwijnt, maar iets in de broek volstaat ook. De mouwen vouwde ik 2x om naar de buitenkant voor 'net even anders'. Ik stikte ze helemaal om, stom, niet moeten doen, want het effect van 'omgevouwen' is nu weg.
(en nu ik de foto kijk, vind ik ze eigenlijk nog vrij groot..iemand tips ajb???)




2 opmerkingen:

  1. Geen tips, maar ik vind beide t-shirts wel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze wel leuk zo. Geen ervaring met het overtekenen van t-shirts. Het lijkt me ook moeilijker dan gezegd wordt ;)

    BeantwoordenVerwijderen