zaterdag 24 oktober 2015

KCW 10/2015 #4 'Fladderig rokje'


Vrijdag was daar een rustig dagje in huize hier. De oudste twee gingen met school de bossen  in en zouden gaan picknicken, de jongste kreeg dus uiteraard ook een brooddoosje met wat boterhammetjes mee. Dat zou een dagje naaien worden. Althans, in ieder geval toch een groot deel.


Alleen er was 1 probleem...plots ontbrak het me aan de inspiratie. Of zou het juist het tegenovergestelde zijn, de teveel ideeen en dingen die ik zou willen. Dan weet ik van gekkigheid niet waar mee te beginnen.



Oudste dochter liet van de week eens vallen dat ze nog wel een rokje zou willen. Ok, dan zou ik daar iets mee gaan doen. De stoffenkast trok ik open en dwaalde over de kleurstapeltjes. Mijn oog viel op dit herfstachtige stofje. Volgens mij nam ik het eind vorig jaar al mee bij PiekeWieke, die ook aanwezig waren op het Stoffencircus in Lommel. Inderdaad met het idee voor een rokje voor haar.



Het zou een rimpelrokje worden, met een brede elastieken boord, welke ik ook bij hun meenam. Even was ik bang dat ik hem te kort had gemaakt, maar gelukkig viel het achteraf mee. Kind blij, mama blij!


Patroon: Rimpelrokje
Stof: PiekeWieke



Geen opmerkingen:

Een reactie posten