woensdag 10 december 2014

Eindelijk weer eentje af...

En toen mistte ik toch bij vlagen onwijs de 3 weken dat ik met mn been in het gips zat. Zoveel nog te maken, zoveel stofjes nog te liggen, maar sinds het gips er af is, kom ik direct weer bijna nergens aan toe.

Toch lukte het me om tussen de bedrijven door een wintersweater te maken voor de zoon. Hij is al paar weken klaar, ik vergat hem alleen op mn blog te plaatsen.

De stof zag ik langskomen bij Klijntje en ik vond hem wel lekker stoer. Aangezien de kast al aardig gevuld was met tricotshirts, leek het me verstandig een dikkere variant te maken, mocht de échte winter dit jaar wel langskomen. Ik had nog lichtgrijze sweatstof in de kast liggen en de match was prima.

Ik koos weeral voor het patroon van de kaptrui uit SVDHZ. Deze lag al klaar en bevalt goed. Het zou tijd schelen wanneer ik deze zou pakken en gezien de ingeving 's avonds om maar even iets te gaan knippen, leek me dat wel wat. Eenmaal geknipt, zitten ze natuurlijk zo in elkaar. Op het voorpand naaide ik de tricottijgers mee op een voorpand van sweat. Voor de boord gebruikte ik een gestreepte boordstof die ik nog had liggen. Eigenlijk had ik continu grijze boorden voor ogen, maar dat leek me uiteindelijk vrij saai. Manlief koos uiteindelijk direct voor de gestreepte en denk dat dat de juiste keuze was.



Patroon: Kaptrui uit Stof voor Durf het Zelvers 1
Tijger stof en boordstof: Klijntje
Grijze sweat kocht ik op markt.

2 opmerkingen: