maandag 20 oktober 2014

Productief dagje vandaag

Sinds enkele weken begon het weer echt te kriebelen en had ik weer zin om stofjes in te slaan en mijn machien aan te zetten. En hoe. Inmiddels alweer aardig wat najaars moois in huis, ideeen ook, maar er moest nog begonnen worden.

Nou, daar kon iets aan gedaan worden zal de orthopeed gedacht hebben. 'Iets te lang' liep ik door met pijn aan mijn voet en vorige dinsdag werd ik dan ook bij de orthopeed verwacht. Ervan uitgaande dat ik daar weer naar buiten zou gaan met een receptje om steunzolen te gaan laten maken, dacht deze vriendelijke man daar anders over. Hij had vast gedacht dat ik wel wat creatieve tijd kon gebruiken en hij melde dan ook doodleuk dat ik inderdaad te lang had doorgelopen en ik eerst drie weken het gips in zou mogen. Euh....pardon??? Ja, deze mama van 3 kids en 1 hond en dus een druk huishouden werd veroordeeld tot een gipse been. Na 1 of 2 dagen bijkomen en toegesproken te worden door anderen dat het het beste was, begon ik te beseffen dat ik nu verplichte rust zou krijgen en dus heerlijk mijn eigen ding kon gaan doen, zolang t maar zittend was! Naaitijd!

Dus vorige week vrijdag, mijn eerste manke dag, begon ik vol goede moed aan het uittekenen en stofknippen van 3 patronen voor de zoon. Zondag begon ik de eerste in elkaar te zetten en vandaag maakte deze af.

Het stofje kwam ik vorige week tegen bij Klijntje en ik wist direct dat hij helemaal goed zou zijn voor ons ventje. Ik hou wel van die fotoprints en maakte er al eerder enkele met dieren. Het werd gewoon een eenvoudig raglanshirt, meer heeft de print niet nodig. Hij is vrij druk dus ik gebruikte hem enkel als voorpand. De mouwen en achterpand maakte ik van zwarte tricot, de halsboord werd grijze tricot.

Hij werd na school en zwemles vol plezier in ontvangst genomen!



Stof: allen van Klijntje
Patroon: Ottobre 4/2013

Bij Liesellove kocht ik vorige week voor mijzelf een prachtig herfststofje (wat hopelijk later nog eens gepresenteerd wordt), maar op de site kwam ik ook een ander prachtig plaatje tegen. Helaas was er nog maar een stukje van 25cm te krijgen, maar....laat dat nu net genoeg zijn voor een rokje voor het kleinste dametje hier in huis. Dus ik bestelde hem lekker mee en gelukkig! Ik maakte er vandaag een eenvoudig rimpelrokje van met een bruine boordstof. Vestje en maillot kocht ik vorige week al eens en het maakte voor mij een ultiem najaarsoutfitje.

Dame zelf was blij verrast toen ze hem onder ogen kreeg en was, net als mama, weg van de print met paddenstoelen, eekhoorntje, vogeltje, en nog veel meer.




Stof: Liesellove
Patroon: rimpelrokje met boordstof


Ik ben erg benieuw wat de komende dagen/weken nog op naaigebied gaan brengen. Aan de zin kan het niet ieder geval niet liggen!



2 opmerkingen: