zaterdag 11 januari 2014

Nog één van onder uit de stoffenkast...

Ook deze stofjes waren weer typisch gevalletje ´hebben hebben´. Heerlijke najaarsprint, mooie kleuren. U snapt, deze waren snel in het bezit. In mijn hoofd zag ik het al voor me, een eenvoudige kaptrui, een combinatie van beide stoffen.

Enthousiast koos ik wederom het patroon de Mareen van Cinderella. De schaar in de hand, stof geknipt, gespeld, vastgestikt. En toen...niet naar mn zin..wat ik in mn hoofd had matchte niet..het werd te druk...de kap leek me ook teveel...Ik voelde maar één drang: dat ding aan de kant, ik ga iets leukers doen....Dus...zodoende belandde hij een tijdje ergens tussen de andere stoffen in de kast..

Aangezien ik toch al bezig was met vertraagde projectjes af te maken en ik het stofje niet uit mn hoofd kreeg, toverde ik het toch weer uit de kast vandaag. En ook hier kwam uiteindelijk een ingeving. Enkel de boorden hoefden er nog op en de kraag.

Voor de boorden koos ik er uiteindelijk voor om de stof gelijk te houden aan waar de boord moest komen. De stof was al druk genoeg van zichzelf dus om nog eens te wisselen, nee...dat zou hem niet worden. Als kraag nam ik gewoon de lengte van de hele halsboord en met natte vingerwerk koos ik een hoogte. De hals was vrij wijd (geen idee hoe dat kan, ergens klopte er iets niet), dus het was even spannend hoe het zou uitpakken. Ik vind het uiteindelijk wel grappig, wat wijder. Kan hem omslaan, of gewoon beetje laten hangen.

Eindelijk...hij is af :)




Patroon is de Mareen van Cinderalla, maar dan met boorden en brede col
Stof komt van Joyfits

1 opmerking:

  1. Leuk! Maar ik hou dan ook wel van dat drukke ;-) ik vind m zelfs nog meevallen vanwege de rustige kleurtjes. Leuk patroon ook. En die wijde hals staat goed.

    BeantwoordenVerwijderen