dinsdag 5 november 2013

Onder moeders paraplu...

Wat een geweldig herfststofje is dit toch, van Bora voor Mus4kids! Zodra ik hem tegenkwam wist ik dat die er hier ging komen. Heerlijke kleurtjes, weer eens wat anders als normaal en hoe toepasselijk met de naderende (inmiddels aanwezige) herfst.

Ik gebruikte het patroon Mareen van Cinderella. Al vaker gebruikte ik dit patroon en ik maakte er wederom een kangoeroezak op. Ook zette ik er een brede onderboord op en maakte ik de mouwen weer een stuk korter om deze eveneens op te vullen met brede boorden.

In eerste instantie had ik het shirt voor ogen met knalroze boorden, maar eenmaal aan de gang, neigde ik steeds meer naar paars. Mooi warm, niet teveel afstekend tegen de rest van de kleuren. Gelukkig had ik nog boordstof liggen, dus ik kon hem direct afmaken.

Eigenlijk was mijn eerste planning met een lekkere kap er op, maar daar had ik niet genoeg stof voor. Dus een eenvoudig halsboordje op de hals gezet en klaar is kees!


Helaas ging er wel iets fout met het patroon uittekenen, waardoor de hals wat te breed is naar het zin. Inmiddels heb ik dat gelukkig 'ontdekt' dus voortaan zal ik daar geen last meer van hebben.


We zijn er wederom blij mee. Leuk zo op een rokje met bijpassende legging, maar die nonchalante wijdere hals maakt het shirt toch ook wel super stoer op een spijkerbroek!

Patroon: Mareen van Cinderella
Stofje regenlaarsjes van Joyfits
Boorstof van de Stoffenkraam



Geen opmerkingen:

Een reactie posten