donderdag 24 oktober 2013

Ach, doe er nog maar 1

Maakte ik vorige week deze Beagle Boy uit de Ottobre 4-2013 al. Wij waren daar zo blij mee, dat ik niet langer kon wachten om ook met nummer 2 aan de gang te gaan.

De stof had ik al in huis, min of meer afgekeken uit de Ottobre zelf, zij het niet dat onze streepjes dunner waren dan op het voorbeeld. Stiekum vind ik die smalle nog mooier ook.

Het patroon was natuurlijk niet onbekend meer, dus ik kon er doorheen vliegen. Weliswaar geldt dat met 3 kinderen natuurlijk tussen de bedrijven door, máár binnen 2 dagen, vind ik toch netjes.

Het resultaat mag er zijn. Eigenlijk vind ik hem nog mooier dan de vorige uitgave. Heerlijk stoer, eenvoudig, maar zeker niet saai! Een echte trui voor een stoere vent!

 
 
 
Ook met deze was zoonlief weer zeer tevreden en zoals ik al zei, de mama ook! Misschien zelfs al een favorietje van de komende tijd te noemen!

 

Zoals te zien zijn de elleboogstukken nog wat aan de grote kant, wat uit verhouding ogend. Toch echt aan het patroon gehouden. Waarschijnlijk komt dit doordat de mouwen nog wat lang zijn. Ik verwacht dat wanneer deze goed zitten en de rode vlakken op de goede plek zitten dit probleem meteen is opgelost. De elleboog ´breekt´ dan!

Patroon Beagle Boy, Ottobre 4/2014
Streepstof van bij Joyfits
Rode tricot van bij Klijntje
 
 

 

1 opmerking:

  1. Wat een ontzettend leuke combinatie zo! Ik heb met veel plezier al je creaties bekeken, zeker de pagina waarop je alles toont wat je dit jaar vanaf de start van je naai-avontuur hebt gemaakt, erg indrukwekkend!!

    Ikzelf ben ook zeer fan van Lillestof, met name wat Bora maakt is gewoon geweldig!
    De stof in petrol met de auto's ligt hier ook klaar, van origine voor een trui voor mijn zoon, maar aangezien hij al 9 is en het in een één stofje te veel voor eerder een kleine jongen is, word er een vestje van gemaakt, en een kleinere versie voor het neefje omdat er toch stof over blijft (dus de tante ja zei op de vraag of ze ook wat leuks wilde)

    Aaaaaanyway, dank voor de inspiratie, van ook een mama met een jongen en een tienerdochter (bijna 13)

    Groetjes vanuit het midden van Nederland :)

    BeantwoordenVerwijderen