vrijdag 19 juli 2013

Zomers halterjurkje

Inderdaad...de kledingkast van oudste dochter is op zich goed gevuld. Maar.....niet zo berekend op 30+ graden. Een mooi excuus voor mij, om zo vlak voor onze vakantie, nog even wat in elkaar te zetten.

Al maanden lag er een geknipt jurkje klaar van de rood/wit gestreepte stof van Lillestoff. Ik knipte het toendertijd n.a.v. een getekend patroon van een jurkje wat ze al in de kast had liggen. Was het nog vol overtuiging uitgeknipt, vervolgens sloeg al snel de twijfel toe of het niet teveel streep zou worden. Helaas....

Tot ik van de week ineens een spontane ingeving kreeg. Waarom niet 'ombouwen' tot zomerjurkje? In gedachte zag ik het al helemaal voor me en ik ging dan ook vol enthousiasme aan de gang. Ik herinnerde me dat ik bij Emma en Mona laatst een broekpak had gezien, waarbij het bovenstuk een halterhemdje was, dus ik begon eens met daar te kijken.

Vervolgens tekende ik een goedzittend hemdje na op patroonpapier, schatte in tot waar het bovenstuk zou moeten komen en waar de 'touwtjes' moesten komen en legde dit vervolgens op de al geknipte patroondelen. In het stukje van het broekpak werd een elastiek gebruikt op het rugpand, om de boel mooi op zijn plaats te houden. Super idee, dus ook dit verwerkte ik in het geheel.



Binnen no-time zat het hele jurkje in elkaar. Nu heb ik voornamelijk 'avonds de tijd om achter mijn machientje te kruipen, heerlijk zul je denken. Inderdaad! 1 Nadeel, het eindresultaat kan pas de volgende dag gepast worden. En ik was zo tevreden met dit eindresultaat, dat ik wel erg benieuwd was hoe het zou gaan staan.

Helemaal goedgekeurd en super blij met dit heerlijk zomerse jurkje! Onze zomerklapper, denk ik.

Stof: JoyFits
Patroon tekende ik zelf n.a.v. eigen kleding 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten