maandag 13 mei 2013

Super stofje

Het boek 'Stof voor durf het zelvers', van Griet en Lies had ik al even in huis. Helemaal geweldig en toch hield ik het nog even veilig bij de bekende patronen van tricot jurkjes en shirts.

Eveneens al een hele tijd had ik wél al leuke katoentjes in huis om er mee aan de gang te gaan. En de kriebel overwon het van de 'gaat het wel lukken', dus ging ik aan de gang.


Dit stofje had ik gelukkig al gevonden op het Stoffenspektakel in Eindhoven (in vele webshops uitverkocht), dus ik wist meteen dat dít het eerste project uit het boek SVDHZ moest worden.

Het uittekenen van het patroon was zo gedaan door de superduidelijke tekeningen die bij het boek zitten, ik kon dus snel aan de gang. De blinde rits, welke ik in het bovenstukje zou moeten zetten, zou nog even spannend worden, aangezien ik dat nog niet eerder gedaan had. Toch is het me perfect gelukt, vooral dankzij de super duidelijke uitleg bij de werkomschrijvingen.


Na het basic bovenstukje was het eigenlijk nog een kwestie van het rokdeel eraan te maken. Ik ben gek op rimpelrokjes, dus ook daar hoefde ik niet lang over te twijfelen.

 




Net als mama was ook dochterlief helemaal blij met het heerlijk zomerse eindresultaat.

En...niet onbelangrijk voor dametjes van bijna 6, hij kan zwieren bij het rondjes draaien. Nog niet voldoende naar het zin van mevrouw, maar gelukkig heeft mama de smaak te pakken en komt er vast snel een echte zwierrok vanonder de naaimachien vandaan ;)

 
Patroon uit SVDHZ
Stofje kocht ik op het Stoffenspektakel


Geen opmerkingen:

Een reactie posten