woensdag 22 mei 2013

Stofjesvangst

2e Pinksterdag was het zover. Eindelijk weer eens een Stoffenspektakel wat te doen was om vanuit hier met de auto heen te rijden. Een uurtje moest ik er voor rijden, dus dat is nog net prima te doen, toch?!

Op tijd vertrekken, maar uiteraard was ik niet de enige. Helemaal niet omdat het druilerig weer was en mensen dan spontaan niet weten wat ze moeten doen en dus ook maar gaan...

Was er wat huiverig voor, want ik dacht terug aan de drukte in Eindhoven een tijdje terug, maar ik kwam binnen en was zeer aangenaam verrast! Wat een ruimte...en dan vooral loopruimte tussen de rijen door. Heerlijk, ruimte om goed te neuzen, aan te raken en overdenken waar dat geweldige stofje toch geschikt voor zou zijn.

Ik begon mijn ronde om eerst eens te kijken wat er allemaal was, waar alles was, wat de verschillende prijzen per kraam waren én niet geheel onbelangrijk..of er stofjes waren die ik echt 'moest' hebben.

Tegen het einde van mijn eerste ontdekkingstocht ging de telefoon. Een heerlijke aangename verrassing, aangezien het mijn vakantievriendinnetje was die in Maastricht woont. Of ik er bezwaar tegen had als ze even langskwam. Tuurlijk niet!!

Dus even later zaten we heerlijk te kwebbelen bij een drankje. Dat moet op zijn tijd ook gebeuren en ik was er hard aan toe! Eenmaal uitgedronken was het toch echt zover; ik moest en zou enkele stofjes hebben die ik al gezien had en dus begon ik aan mijn zoektocht. Gelukkig alles nog gevonden! (maar geloof me..op een gegeven moment zie je echt door al die stofjes de stofjes niet meer)

Voldaan van het bijkletsen en vooral ook voldaan door de tasjes in mijn hand (al had ik nog wel meer stofjes gezien hoor), begon mijn lange terugreis naar het Belse land.

Helaas waren er geen zakken met 'tijd' beschikbaar, dus wanneer mijn projectjes in real life onder mijn machientje vandaan zullen rollen...dat is nog even afwachten!

Mijn vangst:

Tricot voor een shirt voor zoonlief en rokjes of jurkjes voor de meiden


Katoentjes voor v.l.n.r.:
- rokje voor de grote dame
- deze bloemetjes kon ik niet laten liggen, maar heeft nog geen bestemming
- super toffe blauwe bloemetjes stof voor jurkje voor mama

Donkerblauwe katoentjes, welke ik als trotse tante kocht voor lakentjes
voor het in juli verwachte neefje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten